Thursday 21 November 2013

Kas võõras vara on ka võõras mure?


Väikese vahepalana tahan veidi auru välja lasta.

Juttu tuleb siis ühest väikesest uudisest, mida juhtusin nägema. Tegu oli šokeeritud korteriomaniku püüdlustega leida üles üürnik, kes muutis tema korteri... Tahaks öelda sealaudaks, aga sead on päris puhtad loomad... Eriti võrreldes selle uudise kangelannaga....

Kõigepealt tutvu uudisega ja vaata ka kindlasti videot ja siis ootan endaga kaasa arutlema:
Video siis siin.


Mina olin täiesti šokeeritud, kui seda videoklippi vaatasin. Piisab juba piltidestki, et tunda viha ja vastikust.
Siiani loodan, et see oleks lavastatud, sest on liiga halb, et tõsi olla.

Mulle lihtsalt ei jõua kohale, kuidas saab:
1) niimoodi elada, eriti veel lastega
2) teiste inimeste varasse nii suhtuda

 Ma ei tahagi peatuda selle esimese poole peal, sest eks igaüks elab nii nagu oskab. Kui keegi tahab OMA kodus tapeedi maha kiskuda, WC-poti lahti võtta ja kööki visata või vanni mingit möksi täis ajada, siis palun. Ma julgeks küll kahelda tema vaimses tervises, aga siis oleks tal oma voli.

Minu loogika aga ütleb, et kui kelleltki midagi laenad, siis peab see omanikule tagasi minema samasugusena ja kui midagi juhtubki, tuleb see kompenseerida või kokkuleppele jõuda.


Kuidas saab nii, et laenad kelleltki midagi, rikud selle tundmatuseni ning siis kaod jäljetult!?



Eks see täiesti võõras tunne ei ole mullegi. Kunagi, aastaid ehk juba 7 tagasi, laenasin tuttavale 1 päevaks oma kõige kallimaid (nii rahalises kui ka igas muus mõttes) teksapükse, mille vend oli mulle ostnud. Sellises eas olid asjad veel eriti olulised.
Neiu otsustas, et talle meeldivad need püksid niiväga, et võtab need "kogemata" endaga linna kaasa, hoolimata lubadusest kohe tagasi saata, kannab neid 1-2 aastat ja saadab mulle siis räbaldununa tagasi. Ei vaja vist ütlemist, et mingist edasisest suhtlusest ei saanud juttugi olla.


Kui aga mina juba püksipaari pärast nii šokeeritud olin, siis mis veel korterist rääkida...

Tuleb sisse jälle see vastutuse temaatika. Kuidas peaks me suutma vastutada oma sõnade eest või selle eest, mis sotsiaalkanalitesse üles riputame, kui me ei suuda tajuda ka oma tegude tagajärgi?

1 asi on jätta kommunaalkulud maksmata, selleks võib olla rida põhjuseid, aga seesugusel laamendamisel ei ole minu silmis mingisugust õigustust. Küll Karma selle "daami" siiski kätte saab.








No comments:

Post a Comment